Viering 100 jaar BMB

In 2012 werd het honderdjarig bestaan van de federatie gevierd. Er werd talrijke activiteiten en acties georganiseerd :

  • Persconferentie auto/moto salon te Brussel : lancering 100 jaar BMB
  • Stand auto/moto salon te Brussel
  • Mobiele tentoonstelling - promobox aanwezig op volgende evenemtenten
    • - Télévie RTL april 2012
    • - Clean Week Zolder mei 2012
    • - GP MX1/MX2 Bastogne juni 2012
    • - MX of Nations Lommel september 2012
  • Tentoonstelling tijdens volgende manifestaties:
    • - FIM Motocamp juni 2012 in Tessenderlo
    • - FIM/UEM meetings van de toerisme en mobiliteitscommissie in maart 2012 (lokalen BMB)
    • - Gezellig samenzijn commissies en colleges november 2012 in Beringen
    • - Superbiker van Mettet oktober 2012 (VIP ruimte)
  • Gala op 29/9 in de VIP ruimte van de MX of Nations in Lommel (in aanwezigheid van 180 gasten en talrijke ex-wereldkampioenen)
  • Organisatie van een UEM (Union Européenne de Motocyclisme) directievergadering op 17 november in Leuven (meer info volgr nog)

 

Speciale acties

- Realisatie van een speciaal logo 100 jaar BMB

- Realisatie en verdeling van een speciale sticker 100 jaar BMB

- Realisatie van een speciaal ontworpen milieumat met het BMB logo 100 jaar, te koop aan een voordelige prijs

- Realisatie van een bijzondere video met beelden van 100 jaar motorrijden en motorsport in België (vertoond op de stand van het salon, via de promobox, tijdens het gala, enz.)

- Realisatie van het boek '100 jaar Motorriijden in België - Belgische Motorrijdersbond 1912-2012'

 

Boekvoorstelling & persdebat

Op 7 december werden de '100 jaar' activiteiten afgesloten met de officiële voorstelling van het boek 100 jaar BMB. De boekvoorstelling werd voorafgegaan door een Ronde Tafel debat in aanwezigheid van de media met als thema: “De Motor en de media: de grote verzoening”. Het debat werd begeleid door Pierre Capart (ex Moto80) en Thierry Sarasyn (Thinkmedia) en had als doel hebben om samen met de sportverantwoordelijken binnen de diverse mediaorganen (algemene dagbladpers, internet en gespecialiseerde magazines) na te gaan hoe en via welke samenwerking we de motor en de motorsport opnieuw de ruimte in de media kunnen geven die ze verdient.

We houden eraan de partners te bedanken die al deze activiteiten mogelijk gemaakt hebben:

  • Metzgeler/Pirelli & SEC Construction
  • AON Belgium
  • AXA Belgium
  • Febiac & Motorcycle Council
  • Belgisch Olympisch & Interfederaal Comité
  • Acerbis
  • RTL & Radio Contact
  • MXMag
  • Snoeckpublishers.
  • Dynamic Marketing Group